caidan

01 januari, 2020

Hoofdstuk 1

Accepteren zij die mijn woorden horen ze echt? Kennen jullie mij echt? Hebben jullie echt gehoorzaamheid geleerd? Zetten jullie je oprecht voor mij in? Hebben jullie ten overstaan van de grote rode draak echt een sterk, onverzettelijk getuigenis van mij gegeven? Wordt de grote rode draak door jouw toewijding echt vernederd? Alleen door de beproeving van mijn woorden kan ik mijn doel bereiken om de kerk te zuiveren en diegenen te kiezen die mij echt liefhebben.Want op welke andere manier kan iemand mij begrijpen?

 Wie kan door mijn woorden begrip krijgen van mijn majesteit, mijn toorn en mijn wijsheid? Ik zal afmaken waaraan ik begonnen ben, maar toch blijf ik degene die de harten van de mensen beoordeelt. In feite begrijpt geen mens mij volledig. Daarom begeleid ik ze met mijn woorden, en leid ik ze op die manier naar een nieuw tijdperk. Uiteindelijk zal ik door mijn woorden al mijn werk voltooien, en zal ik degenen die echt van mij houden naar mijn koninkrijk terugbrengen, om voor mijn troon te leven. De situatie is niet meer wat die geweest is, en mijn werk is een nieuw tijdperk ingegaan. Daarom zal ik een nieuwe aanpak hanteren: wie mijn woorden lezen en ze als leven accepteren, zullen tot mijn koninkrijk gerekend worden. En omdat zij zich in mijn koninkrijk bevinden, zullen zij tot mijn volk gerekend worden. Hoewel ze mijn volk worden genoemd, is dit niet minder dan mijn ‘zonen’ te worden genoemd, omdat ze zich door mijn woorden laten leiden. Als mijn volk moeten allen in mijn koninkrijk getrouw zijn en hun plichten vervullen. En wie zich niet aan mijn bestuurlijke decreten houdt, zal door mij gestraft worden. Dat is mijn waarschuwing voor iedereen.


Door die nieuwe aanpak hoeft alles wat in het verleden is gezegd niet herhaald te worden. Ik heb echter deze woorden gesproken: “Wat ik heb gezegd, geldt nog steeds; en wat nog geldt, moet worden voltooid en dit kan door niemand worden veranderd. Dat moge duidelijk zijn. Of ik het nu in het verleden heb gezegd, of dat ik het in de toekomst zeggen zal, alles zal geschieden, en de hele mensheid zal daar getuige van zijn. Dat is het beginsel achter het werk van mijn woorden. Omdat de opbouw van de kerk al is voltooid, is het niet langer een tijdperk van kerkopbouw, maar eerder een tijdperk waarin het Koninkrijk met succes is opgebouwd. Omdat jullie nog steeds op aarde zijn, zullen jullie samenkomsten bekend blijven als de kerk. Niettemin is de essentie van de kerk niet dezelfde als die het ooit was, en dat is succesvol gebleken. Daarom zeg ik dat mijn Koninkrijk op aarde is neergedaald. Niemand kan de basis van mijn woorden bevatten, of het doel erachter begrijpen. Terwijl ik vandaag spreek, kun je een openbaring ontvangen. Misschien zullen sommigen in tranen uitbarsten. Anderen kunnen bang zijn dat dat de manier is waarop ik spreek. Sommigen hebben een ouderwetse kijk op alles wat ik doe. Anderen hebben spijt van hun klagen en hun weerstand jegens mij. Sommigen zijn innerlijk verheugd omdat ze nooit van mijn naam zijn afgedwaald en nu zijn ze herboren. Misschien zijn sommige mensen in het verleden door mijn woorden van slag geraakt en verkeren ze nu tussen leven en dood. Ze zijn moedeloos en neerslachtig, en hebben niet langer de kracht om naar mijn woorden te luisteren, ook niet als ik me anders zou uitdrukken. Sommige mensen zijn zo toegewijd aan mij dat ze nooit hebben geklaagd of getwijfeld. Nu zijn ze zo gelukkig dat ze vrijheid hebben verkregen en hun dankbaarheid jegens mij is niet in woorden uit te drukken. Iedereen valt in verschillende mate onder een van deze categorieën. Maar aangezien het verleden het verleden is en we nu in het heden leven, is het niet nodig om naar het verleden te verlangen, of ons zorgen te maken over de toekomst. Wie zich onder de mensen tegen de realiteit afzetten en dingen doen die ingaan tegen mijn leiding, zullen niet goed terechtkomen en zichzelf in de problemen brengen. Er gebeurt niets in het heelal waar ik niet het laatste woord over heb. Wat bestaat er dat zich niet in mijn handen bevindt? Alles wat ik zeg, gebeurt. En is er iemand onder de mensen die mij van gedachten kan veranderen? Kan het het verbond zijn dat ik op aarde heb gesloten? Niets kan mijn plan belemmeren. Ik ben alom vertegenwoordigd in mijn werk en in mijn bestuursplan. Welke mens kan tussenbeide komen? Heb ik niet zelf deze regelingen getroffen? Als ik vandaag naar deze situatie kijk, wijkt die nog steeds niet af van mijn plan of van wat ik heb voorzien. Ik heb alles al lang geleden bepaald. Wie van jullie kan mijn plan voor deze stap doorgronden? Mijn volk zal naar mijn stem luisteren, en een ieder die mij echt liefheeft, zal naar mijn troon terugkeren.

uit ‘Het Woord verschijnt in het vlees

.•*¨*•.¸¸ღ .•*¨*•.¸¸ ♡.•*¨*•.¸¸♥.•*¨*•.¸¸❥ღ.•*¨*•.¸¸ღ .•*¨*•.¸¸ ღ.•*¨*•.¸¸ღ.•*¨*•.¸¸ღ.•*¨*•.¸¸ღ.•*¨*•.¸¸❥

De farizeeën zijn opnieuw verschenen | Korte film ‘Wie is weer bezig God te kruisigen’ (Nederlandse ondertiteling)



   De farizeeën zijn opnieuw verschenen | Korte film ‘Wie is weer bezig God te kruisigen’ (Nederlandse ondertiteling)

Gu Shoucheng is pastor in een huiskerk in China. Hij gelooft al vele jaren in de Heer, en heeft altijd ijverig aan zijn preken gewerkt en overal het evangelie verkondigd. Hij is gearresteerd en opgesloten omdat hij het evangelie verkondigde, en moest 12 jaar gevangenisstraf uitzitten. Ook nadat Gu Shoucheng vrijkwam, bleef hij doorgaan met zijn werk voor de kerk. Toen het evangelie van Almachtige God echter de kerk bereikte waar Gu Shoucheng lid van is, begon hij daar geen onderzoek naar te doen, maar hield hij koppig vast aan zijn eigen ideeën en opvattingen om het werk van God in de laatste dagen te veroordelen. En deed hij er alles aan om ontwrichtende ideeën en misvattingen te verspreiden om zo te voorkomen dat gelovigen de ware weg zouden accepteren. Met name na het lezen van de woorden van Almachtige God ontdekte Gu Shoucheng dat ze waarlijk gezag en kracht bezaten en dat iedereen die ze hoorde overtuigd zou raken. Hij werd bevangen door een diepe angst dat iedereen in de kerk die de woorden van Almachtige God las in Hem zou gaan geloven. Hij vreesde dat hij zijn status en zijn broodwinning niet meer zou kunnen behouden. Hij besprak dit dan ook met ouderling Wang Sen en anderen in de kerk, en besloot mensen te bedriegen met geruchten van de Chinese communistische overheid die Almachtige God aanvielen en veroordeelden. Gu Shoucheng en Wang Sen doen er alles aan om de kerk hermetisch af te sluiten en te voorkomen dat mensen de ware weg accepteren. Ze werken zelfs samen met het duivelse regime van de CCP bij het oppakken en vervolgen van mensen die getuigen van Almachtige God. Hun handelen vormt een zware belediging jegens Gods gezindheid en roept Zijn vervloeking over hen af. Juist als Wang Sen op weg gaat om mensen te arresteren die het evangelie van het koninkrijk verspreiden, raakt hij betrokken bij een auto-ongeluk en overlijdt hij ter plekke. Angst, vertwijfeling en paniek maken zich meester van Gu Shoucheng. Hij vraagt zich nu telkens af: "Nagel ik God opnieuw aan het kruis door mijn veroordeling van Almachtige God?"

Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. 

uit ‘Bliksem uit het oosten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten