caidan

18 mei, 2020

Christelijke film ‘De stad zal omvergeworpen worden’ Clip 2



   Christelijke film ‘De stad zal omvergeworpen worden’ Clip 2 - Waarom vielen de huichelachtige farizeeërs ten prooi aan smarten?

Het is in de Bijbel opgetekend dat de Heer Jezus de farizeeërs veroordeelde met de zeven smarten. Tegenwoordig bewandelen de pastors en de ouderlingen van de religieuze wereld het pad van de farizeeërs en stellen ze zich al evenzeer bloot aan de afkeer en afwijzing van God. Waarom veroordeelde en vervloekte de Heer Jezus de farizeeërs eigenlijk? De belangrijkste reden was dat ze in de kern huichelachtig waren en daarmee God tartten. Ze besteedden namelijk uitsluitend aandacht aan het uitvoeren van religieuze rituelen en aan het eerbiedigen van regels, ze legden de regels en de doctrines in de Bijbel alleen uit en brachten Gods woorden niet in praktijk. Gods geboden leefden ze al helemaal niet na, en ze verwierpen Gods geboden zelfs. Al hun daden druisten volledig in tegen de wil en de eisen van God. Dit laat zien dat de farizeeërs in essentie huichelaars waren, en dat was ook de belangrijkste reden dat de Heer Jezus hen haatte en vervloekte.

.•*¨*•.¸¸ღ .•*¨*•.¸¸ ♡.•*¨*•.¸¸♥.•*¨*•.¸¸❥ღ.•*¨*•.¸¸ღ .•*¨*•.¸¸ ღ.•*¨*•.¸¸ღ.•*¨*•.¸¸ღ.•*¨*•.¸¸ღ.•*¨*•.¸¸❥

Gerelateerde aanbevelingen:
‘Doorbreek de strik’ (2) Nederlandse christelijke film clip - Hoe de essentie van de religieuze farizeeërs vast te stellen



  Doorbreek de strik’ (2) Nederlandse christelijke film clip - Hoe de essentie van de religieuze farizeeërs vast te stellen

Voorgangers en ouderlingen in de religieuze wereld zijn allen mensen die God dienen in kerken. Ze lezen geregeld in de Bijbel, preken voor gelovigen, bidden voor hen en tonen hen compassie. Waarom noemen we ze dan toch hypocriete farizeeërs? Vooral voor hun benadering van de wederkomst van de Heer geldt dat ze niets zoeken of onderzoeken, maar het werk van Almachtige God

Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap.

uit ‘De Kerk van Almachtige God

Geen opmerkingen:

Een reactie posten